Piasty rowerowe, Przeznaczenie: Tylnie - Ranking 2025 i Opinie
2 Komentarze
W świecie rowerowych komponentów mało który element ma tak kluczowe znaczenie dla komfortu jazdy, jak tylna piasta. Niezależnie od tego, czy jesteś zapalonym kolarzem górskim, amatorem wycieczek szosowych, czy miłośnikiem miejskich przejażdżek, wybór odpowiedniej piasty tylnej wpłynie na płynność, trwałość i ogólną przyjemność z jazdy. W niniejszym rankingu skupiamy się na piastach tylnych, które stanowią serce każdego roweru, odpowiadając za napęd, stabilność koła, a często również za system hamowania.
Tylna piasta to nie tylko miejsce, w którym koło łączy się z ramą roweru. To także skomplikowany mechanizm zawierający łożyska, bębenek i w niektórych przypadkach systemy mocujące dla tarcz hamulcowych. Wybierając piastę tylną, należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. Po pierwsze, rodzaj łożysk – dostępne są opcje łożysk maszynowych oraz kulkowych. Łożyska maszynowe są bardziej odporne na zużycie i wymagają mniej konserwacji, natomiast kulkowe są łatwiejsze do serwisowania, ale mogą wymagać częstszej regulacji.
Kolejną istotną kwestią jest kompatybilność z systemem napędowym roweru. Warto upewnić się, że piasta jest odpowiednia do liczby zębatek w kasecie, którą planujesz używać. Dodatkowo, zwróć uwagę na rozstaw piasty i jej mocowanie – szczególnie ważne przy rowerach typu MTB, gdzie standard boost (148 mm) coraz częściej zastępuje tradycyjne rozmiary.
Nie można zapomnieć o systemie hamowania – piasty tylne mogą być przystosowane do hamulców tarczowych lub szczękowych. W przypadku rowerów górskich i szosowych wybór piast pod hamulce tarczowe staje się standardem ze względu na lepszą siłę hamowania i kontrolę w trudnych warunkach.
Podczas tworzenia tego rankingu uwzględniliśmy piasty o różnorodnych specyfikacjach, charakteryzujące się wysoką jakością wykonania, trwałością oraz dostępnością na rynku. Oto nasza selekcja najlepszych tylnych piast rowerowych, która z pewnością pomoże znaleźć idealne rozwiązanie dla Twojego jednośladu. Wybierając którąkolwiek z nich, pamiętaj jednak o regularnej konserwacji i pielęgnacji, aby cieszyć się długą i bezproblemową jazdą.
Najlepsze Piasty rowerowe Przeznaczenie Tylnie - Ranking. Wybrane 20 z 415 produktów. Średnia cena 627 zł. Najlepszy z kategorii Piasty rowerowe Przeznaczenie Tylnie to Shimano FH-MT400-B Piasta tylna 8/9/10/11 rz. Center-Lock 32H 2020 Piasty miejskie i trekkingowe E-FHMT400BB, średnia cena 140 zł (trend: stała, dostępność: 1). Ceny od 1 zł do 2539 zł. Najtańszy: Romet Nakrętka osi piasty tył z kołnierzem 3/8" 160233 za 1 zł. Najdroższy: DT SWISS 180 MTB Piasta tylnego koła 148/12mm Disc CL Shimano 28H 2020 Piasty MTB 2160019220 za 2539 zł. Najlepszy producent: Shimano.
Sram 900-z tyłu 32 otworów, czarna, Disc, piasta (XDL Driver) 11-krotnie, czapki z daszkiem w zestawie QR i 12 X 142 MM,,,,, 00.2018.013.012,,,,, Black, One Size 00.2018.013.012
1. Shimano FH-MT400-B Piasta tylna 8/9/10/11 rz. Center-Lock 32H 2020 Piasty miejskie i trekkingowe E-FHMT400BB
Główne informacje: Przeznaczenie: MTB, rower miejski / tekkingowy; Model: koło tylne; Kompatybilność: Kombatybilność kasety: 11-rzędowa; Piasta tylna: Kompatybilność z przerzutkami: kaseta; Piasta: Średnica osi: 12 mm; Szerokość instalacji: 148 mm; Łożysko uszczelnione: tak; Rodzaj hamulców: hamulec tarczowy Center Lock; Oś: oś wtykowa; Szczegóły: Średnica koła podziałowego: 44 mm (po lewej), 45 mm (po prawej), Średnica kołnierza: 52,8 mm (po lewej), 53,8 mm (po prawej), Odległość kołnierza: ...
Hejka! No więc, co tu dużo mówić, ranking piast rowerowych to dla mnie czarna magia. Chociaż fakt, że Shimano króluje, mnie osobiście nie dziwi, bo w końcu to marka sprawdzona. Ale powiedz mi, kto normalny dałby 1621 zł za piastę do roweru? W sumie, testowałem/łam kiedyś taką super drogą piastę i… no cóż, różnica była, ale czy warto tyle bulić? Oczywiście, że nie!
Hejka! No więc, co tu dużo mówić, ranking piast rowerowych to dla mnie czarna magia. Chociaż fakt, że Shimano króluje, mnie osobiście nie dziwi, bo w końcu to marka sprawdzona. Ale powiedz mi, kto normalny dałby 1621 zł za piastę do roweru? W sumie, testowałem/łam kiedyś taką super drogą piastę i… no cóż, różnica była, ale czy warto tyle bulić? Oczywiście, że nie!
JoyTech Piasta JY-FH701 DSE z QR czarna.-otw kaseta-7-bieg 230066: do kolarki jest w sam raz ;p